top of page

Гласам за књигу


Већ педесет година, сваког 2. априла, на дан када је рођен Ханс Кристијан Андерсен, обележава се Међународни дан књиге за децу. Библиотеке широм света га прослављају разноврсним програмима чији је циљ подстицање ученика да читају, стварају и објављују своје радове. У нашем граду, и ове године, празник је обележило и Дечје одељење Библиотеке града Београда "Чика Јова Змај".

Организован је наградни литерарно-ликовни конкурс „Гласам за књигу”, намењен деци од 7 до 14 година, из Србије и дијасопоре. Задатак је био да се текстом или цртежом представи једна од прочитаних књига која је на децу оставила посебан утисак. На адресу библиотеке стигло је неколико стотина литерарних и ликовних радова. Сви награђени и похваљени радови биће објављени на страни „Политика за децу“ листа „Политика“ и фејсбук страни Decja biblioteka Zmaj.

За свој рад о књизи „Урнебесна физика“, похваљена је наша ученица Сара Шћекић 5/4.

ГЛАСАМ ЗА КЊИГУ

Прочитала сам доста занимљивих и лепих књига, од романа преко авантура и кратких прича до песама. Све су ме оне научиле нечему и дале ми подстрек за даље. Било је ту разних прича, али једна књига, коју сам добила зa рођендан и која је другачија од свих осталих, на мене, као ученицу петог разреда, оставила је најјачи утисак.


То је књига "Урнебесна физика". Њу су написали дипломирани инжењер електротехнике Светислав Пауновић и књижевници Бранко Стевановић и Игор Коларов. Први пут када сам је угледала, одмах сам схватила да се иза корица крију чудесне ствари. Главне теме су ваздух, сила, вода, мерење, кретање, маса и густина и разни трикови. Аутори нас на интересантан начин уводе у свет закона физике. Проводећи нас кроз експерименте, које иначе чинимо несвесно сваки дан, упознају нас са правилима природе и зашто се нешто дешава баш тако и на тај начин. Кроз те савршене и уједно просте огледе, заволела сам науку и покушавам да сазнам много више о њој. Читајући књигу схватила сам да је физика јако интересантна наука, која нам омогућава да увидимо колико је све тачно испланирано. Отворивши прву страницу, наставила сам да читам без предаха. На почетку сваке невероватне лекције постоји мала теорија о тој теми као и имена познатих физичара, које ће свет заувек памтити. Посебно су ми се свидели експерименти у којима су објашњени закони силе и ваздуха.



Одувек су ме фасцинирали скривени записи, нешто што бих само ја могла да видим и прочитам. На овим страницама сам пронашла и разне начине прављења скривених порука и невидљивих стварчица. Мислим да би то било интересантно и мојим вршњацима. Електроника која нас данас окупира, као што су мобилни телефони, компјутери и разне друге справе, могла би бити замењена истраживањем на овај начин. Верујем да би свака девојчица или дечак били одушевљени да нешто направе сами, без ичије помоћи. На тај начин би имали више вере у себе и моћ да утичу на своју околину.


За мене је ова књига право откриће. Сваки дан могу поново да је читам и увек нешто ново да научим. Одушевљена сам што ћемо од следећег септембра слушати физику. Зато гласам баш за ову књигу и препоручујем је, јер мислим да је један мали, али вредан корак великог почетка наше неистражене будућности.








bottom of page